نگرانی دموکرات‌ها از مداخله نتانیاهو در انتخابات آمریکا

برخی از دموکرات‌ها نسبت به این موضوع که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع خودش تاثیر بگذارد، ابراز نگرانی‌ کرده‌اند.

به گزارش مشرق، اکثریت قانونگذاران دموکرات در آمریکا نسبت به بی‌توجهی‌های مداوم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به برخی از درخواست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور در جریان تشدید جنگ در غزه واکنش نشان داده و مواضعش را اقدامی نگران‌کننده در راستای تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دانسته‌اند.

به گزارش هیل، دموکرات‌ها عنوان کرده‌اند که نتانیاهو با نادیده گرفتن پیشنهادات ارائه شده از سوی دولت بایدن جهت برقراری صلح در غزه سعی دارد زمینه را برای روی کار آمدن حزب جمهوری‌خواه و پیروزی دونالد ترامپ بر کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور فراهم کند.

گمانه‌زنی‌های دموکرات‌ها نسبت به مواضع نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که اقدامات تنش‌آفرین وی در خاورمیانه تحت تاثیر جنایاتش در غزه، لبنان شرایط را برای تحقق پیشنهادات صلح بایدن در ماه‌های آخر ریاست‌جمهوری‌اش تضعیف کرده است.

به اعتقاد آنها تلاش نتانیاهو برای نادیده گرفتن پیشنهادات دولت بایدن در جریان درگیری‌های غرب آسیا در راستای نشان دادن بی‌کفایتی وی به عنوان رئیس‌جمهوری است که توان نظارت بر امور مختلف جهانی را نداشته و کنترل خاصی بر بحران‌های شکل گرفته در سطح جهان ندارد.

نگرانی‌ها در باب تلاش نتانیاهو برای فراهم کردن شرایط جهت بازگشت ترامپ به قدرت در حالی مطرح می‌شود که روابط وی حتی با برخی از دموکرات‌های حامی سرسخت رژیم اسرائیل نیز رو به تقابل رفته است و حزب دموکرات تحت تاثیر مواضعش در قبال جنگ غزه در برخی از ایالت های کلیدی آمریکا مانند میشیگان که شمار رای‌دهندگان آمریکایی مسلمان در آن قابل توجه است، جایگاه خود را از دست داده است.

در همین رابطه برخی از گزارشات جدید منتشر شده حاکی از این است که بایدن این موضوع را پذیرفته است که ممکن است نتواند تحت تاثیر بی‌توجهی‌های بنیامین نتانیاهو به خواسته‌هایش، از وقوع یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه جلوگیری کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    0 0
    چرا آمریکا بهم نمی ریزد؟
  • FR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    2 0
    خاک بر سر انتخابات امریکا که از دخالت دوست و دشمن نگران است !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس